Після
Воскресіння Господь наш Ісус Христос ще сорок днів перебував на землі.
Він мав зійти на небеса відразу, але залишився, щоб переконати всіх в
істинності Свого Воскресіння.
Святим апостолам Він «...являв Себе живим із багатьма вірними доказами,
впродовж сорока днів являючись їм і говорячи про Царство Боже» (Діян. 1,
3).
Христос возноситься на небо з гори Єлеонської, де так часто проводив
ночі в молитві, де зрадив Його Іуда, звідки починався Його голгофський
шлях. Христос возноситься на небо, де належить Йому бути, і де Він
повинен приготувати місце для нас: «...Я йду приготувати місце вам» (Ін.
14, 2).
Як у Старому Завіті первосвященик входив у святая святих, щоб просити за
людей перед Богом, так і Христос возноситься на небо, «...щоб
заступатися за них» (Євр. 7, 25). Уже самої Його присутності на небі
достатньо для нас, тому що Той, Хто освятив і підніс у Його Особі
людську природу, покриє милістю і тих, заради кого Христос прийняв
людське єство. Отже, «Хто зійшов, Той же і піднявся вище всіх небес, щоб
наповнити все» (Єф. 4, 10).
Христос був піднесений на небо Своєю божественною силою. Хмара, що
приховала Його від очей апостольських, була не засобом перенесення, а
почестю Божества, як і слава Бога Ізраїлева у вигляді хмари наповняла
скинію. «І покрила хмара скинію зібрання, і слава Господня наповнила
скинію» (Вих. 40, 34). Місце Його після Вознесіння - місце «вище за всі
небеса».
Чому ж апостоли після Вознесіння, розлучившись із Христом, повертаються
до Єрусалима без смутку, з радістю?
Вони запам'ятали насамперед обіцянку Христову: «Я з вами по всі дні до
кінця віку. Амінь» (Мф. 28, 20). Він, Всюдисущий і Всенаповнюючий,
завжди з нами Своїм Божественним і людським єством: у світі, в Церкві, в
Євхаристії, у житті, в душі.
Вознесіння Христове зміцнює нашу віру, яка й полягає в тому, щоб вірити в
невидиме. Великою заслугою апостолів було те, що вони через видиме
людство Ісуса Христа увірували в Його Божество. Але ще більша заслуга
тих, котрі вірують у Нього, не бачивши: «Блаженні ті, що не бачили й
увірували» (Ін. 20, 29).
Вознесіння Христове зміцнює нашу надію. Той факт, що Христос людську
природу возніс на небо, дарує нам надію, що й ми там будемо. Крім цього,
Сам Христос говорив: «І коли піду й приготую вам місце, прийду знову й
візьму вас до Себе, щоб і ви були там, де Я» (Ін. 14, 3).
Вознесіння Христове зігріває в нас любов до небесного. Апостол Павло
говорить: «Шукайте горнього, де Христос сидить праворуч Бога; про горнє
помишляйте, а не про земне» (Кол. 3, 1); тому що «де скарб ваш, там буде
й серце ваше» (Мф. 6, 21).
А про те, що Дух Святий і є та сама любов, що спрямовує нас до всього
небесного, говорить Божественний Учитель Своїм учням: «Краще для вас,
щоб Я пішов; бо, як Я не піду, Утішитель не прийде до вас; а як піду, то
пошлю Його до вас» (Ін. 16, 7).
«Що далеко від очей, далеко від серця», - це прислів'я справедливе
тільки щодо стосунків між людьми, але не ставлення людини до Бога. Тут
вірніше буде інше: «Далеко від очей - близько до серця». Адже й після
Вознесіння Христос не раз являвся людям: Він з'явився на шляху в Дамаск,
щоб із Савла, гонителя Церкви, зробити апостола народів. Можна з вірою
прийняти, що являвся Він і Своїй Пресвятій Матері, поки Вона перебувала
на землі. Являвся Він багатьом святим угодникам. Побачимо й ми Його під
час кінця світу, коли Він прийде судити живих і мертвих.
Головною справою для нас має бути те, щоб у той останній день показати
праведному Судії й засвідчити перед Ним, що Його Вознесіння дійсно стало
для нас зміцненням віри, утвердженням надії й зігріванням любові. Якщо
так буде, тоді ми почуємо з вуст Божественного Спасителя: «Прийдіть...
наслідуйте Царство, уготоване вам від створення світу» (Мф. 25, 34).
Амінь.
|