Головна » 2012»Квітень»1 » Богослужіння на свято Похвали Пресвятої Богородиці
Богослужіння на свято Похвали Пресвятої Богородиці
18:50
31 березня у суботу, у Свято-Покровському храмі міста Шостки відбулось святкове Богослужіння на честь свята Похвали Пресвятої Богородиці, у якому прийняли участь духовенство Шосткинського, Ямпільського, Середино-Будського, Конототопського благочинь та прихожани нашої Церкви. Після святкового Акафісту відбулося маслособорування.
Святкування
Пресвятій Богородиці з читанням Акафісту – особливого похвального
молебного співу, під час якого не можна сідати (з грецьк. акафіст –
несідальний), – встановлене в IX столітті в подяку за неодноразове
позбавлення Константинополя від нашестя ворогів (аварів у 626, персів — у
677, арабів — у 717 роках), звершене завдяки заступництву Пресвятої
Діви Марії.
Зі спасінням Константинополя у 626 році від нашестя
персів і варварів, у тому числі й від скіфів, пов’язують походження
першого кондака Акафіста «Взбранной воєводі…». Слово «взбранний» -
грецьк. «іпермахос» - означало воєначальника (слав. воєводу), який йшов
на битву (слав. «на брань») попереду війська, надихаючи своєю мужністю
воїнів. Діва Марія, як Чесніша від Херувимів і славніша від Серафимів, є
Переможною Предводителькою всіх віруючих у їхній боротьбі з гріхами,
тому і називається Взбранною Воєводою.
За переданням вперше
Акафіст був прочитаний вночі у Влахернському храмі Константинополя після
чудесного визволення столиці Візантії від ворожого флоту, що облягав її
в 860 році. Цей флот був знищений бурею, що піднялася після того, як в
морі з молитвою опустили Ризу Пресвятої Богородиці.
Спочатку
святкування звершувалося тільки в Константинополі у Влахернському храмі,
де зберігалися чудотворна Влахернськая ікона Божої Матері та предмети,
пов’язані з її земним життям, — риза і пояс. Пізніше свято було внесене
до Студійського уставу, а потім і в церковні богослужбові книги, ставши
загальним для Східної Церкви. Канон до цього свята був написаний у IX
столітті Йосифом Студитом.